מערכת קירור R507 לתפוקה של 648 טון קירור

תקציר

מעגל קירור עם פריאון R507 ויחידת קירור של חברת  FRICK, לקירור נוזל תהליך לטמפ' 12.5°c-

במסגרת הפרויקט חברתנו ביצעה:

  • תכנון הנדסי של המערכת וחלקיה - P&ID
  • הקמת המערכת
  • הפעלה, הרצה ומסירה

מידע נוסף

חלקי המערכת
יחידת קירור: מדחס בורגי, מפריד שמן, קירור שמן, מנוע חשמלי - FRICK
מחליפי חום: מעבה מים תוצרת goldbar, מאייד תוצרת TITAN
מכלי לחץ: תרמוסיפון, קולט נוזלים בלחץ גבוה (רסיבר), אקונומייזר - תוצרת א. ריתוך
ברזי פיקוד: תוצרת danfoss

 

קירור חומר התהליך
קירור הכוהל (חומר התהליך) על ידי החלפת אנרגיה מתבצע במחליף חום מאייד.
קרר בלחץ נמוך בפאזה נוזלית זורם מהתרמוסיפון  בכח הכובד (גרביטציה) אל המאייד.
ביציאה מהמאייד (לאחר החלפת האנרגיה) הקרר דו פאזי וזורם חזרה אל התרמוסיפון.
המערכת הינה מערכת גרביטציונית - סחרור הקרר בין התרמוסיפון למאייד נעשה בכח הכובד בלבד.

 

מעגל הקירור
מדחס בורגי FRICK דוחס קרר R507 בפאזה גזית (לחץ גבוה, טמפ' גבוהה) דרך מפריד שמן אל מעבה קירור מים.
במעבה ישנו שינוי מצב צבירה ממצב גז בלחץ גבוה וטמפ' גבוהה, למצב נוזל בלחץ גבוה וטמפ' נמוכה יותר (טמפ' עיבוי) הזורם לרסיבר.
מהרסיבר זורם הקרר דרך אבני ייבוש אל מכל התרמוסיפון באופן מבוקר (ע"י ICM).
המדחס יונק קרר בפאזה גזית מהתרמוסיפון ודוחס אל המעבה וחוזר חלילה.
האקונומייזר הינו מכל ביניים בין הרסיבר לתרמוסיפון ובו קיים קרר בטמפ' ביניים, ממנו יונק המדחס אדים לשיפור נצילות המערכת (נכנס לפעולה מעומס מסוים).

גלריית תמונות